تبلیغات
مطالب اینترنتی - مطالب مرداد 1396
 
مطالب اینترنتی
صفحه نخست         تماس با مدیر         پست الکترونیک        RSS         ATOM
 
 


پس از خریداری شدن واتساپ توسط فیسبوک، این دو شرکت وعدههایی به کاربران دادند و حالا ظاهرا به این قولها عمل نکردهاند.

در سال ۲۰۱۴ بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان یعنی فیسبوک، بزرگترین سرویس پیامرسان جهان یعنی واتساپ را خریداری کرد. شایان ذکر است که این خرید برای فیسبوک ۲۲ میلیارد دلار هزینه در بر داشت. البته بسیاری از کاربران از شنیدن این خبر چندان خوشحال نشدند. حالا کمکم مشخص شده که نگرانی بسیاری از این افراد شاید چندان هم بیمورد نبوده است.

خریداری شدن واتساپ توسط فیسبوک باعث ایجاد موج عظیمی از اعتراضات شده است. به دلیل نارضایتی کاربران از این خرید، بسیاری از این افراد به سرویسهای پیامرسان دیگر مهاجرت کردند. اما با وجود این شرایط، به نظر نمیرسد دو کمپانی مذکور صدمهی زیادی دیده باشند و بالعکس هر دو شرکت در طی چند سال اخیر همچنان رشد کرده‌اند و میتوان آنها را از جمله مهمترین و موفقترین کمپانیهای فناوری جهان دانست؛ حتی این موفقیت در حوزهی گوشی هوشمند بیشتر قابل لمس است.

پیام‌رسان فیسبوک و واتساپ در سراسر جهان از جمله پراستفاده‌ترین سرویسهای پیامرسانی هستند که کاربران از آنها برای ارسال پیام به دوستان و خانوادهی خود بهره میبرند. با فعالیت این دو پلتفرم زیر پرچم یک شرکت یکسان، نگرانیهایی به وجود آمده است؛ زیرا ارتباطات در این دو سرویس در بستر یک شرکت خصوصی انجام میشوند و همین موضوع دقیقا دلیل اصلی اعتراض کاربران است. اما فیسبوک در پاسخ به این اعتراضها چه واکنشی از خود نشان داده است؟ غول شبکههای اجتماعی جهان، در پاسخ به این نارضایتیها، چند قول مهم به کاربران داد. این شرکت وعده داد که هیچ دادهای بین دو کمپانی نامبرده به اشتراک گذاشته نخواهد شد. تبلیغات به شکل بنر یا هر نوع دیگری، هیچگاه در واتساپ به یک مشکل مبدل نخواهد شد. در بخشی از بیانیهی واتساپ پس از رفتن به زیر پرچم فیسبوک این‌گونه توضیح داده شده است: «هیچ چیز برای کاربران ما تغییر نخواهد کرد.» اما آیا این وعدهها در زمان جاری همچنان پابرجا هستند؟ متأسفانه پاسخ این پرسش منفی است.

مقایسه‌ی خودکار داده بین فیسبوک و واتساپ

فیسبوک پس از خریداری واتساپ یک قولمهم به کاربران داده است: اینکه هیچ‌گاه هیچ اطلاعاتی بین دو سرویس مورد بحث ردوبدل نخواهد شد. حالا سه سال از خرید واتساپ توسط فیسبوک میگذرد و به نظر میرسد بزرگترین شبکهی اجتماعی جهان در مورد وعدههای خود صادق نبوده است. فیسبوک سال گذشته دقیقا کاری را انجام داد که خلاف وعدهی اصلی این شرکت بود. در پی این اقدام، اعتراضات و واکنشهای فراوانی از جانب کاربران مطرح شد و امسال نیز اتحادیهی اروپا با یک مجازات قابل توجه، غول شبکههای اجتماعی را با مبلغ ۱۱۰ میلیون یورو یعنی اندکی کمتر از ۱۳۰ میلیون دلار، جریمه کرد.

Facebook

حال این سؤال مطرح میشود که آیا این جریمه به دلیل اشتراک‌گذاری داده بین دو شرکت نامبرده انجام شده است یا خیر؟ در پاسخ باید گفت جریمه شدن فیسبوک ارتباط زیادی به ردوبدل کردن اطلاعات ندارد. اتحادیهی اروپا تأکید کرده است که این مجازات ارتباطی با روند ادغام دو سرویس یادشده ندارد. نهایتا دلیل اصلی اعمال این جریمه، ارائهی اطلاعات ناصحیح توسط فیسبوک در روند بازبینی خرید واتساپ اعلام شده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که تغییرات سال گذشته بر این موضوع تأثیر داشته یا نه. دادگاههای ضد ترویج کنونی نیز به‌طور مستقل از این مجازات اجرا میشوند. مقامات اروپایی طی بیانیهای اعلام کرده‌‌اند که فیسبوک در این مورد همکاریهای لازم را انجام داده و این موضوع را پذیرفته که اطلاعات نادرستی در زمان خرید واتساپ ارائه کرده است.

وضعیت تبلیغات در واتساپ چگونه است؟

اگرچه واتساپ تأکید کرده است که هیچوقت در این سرویس شاهد تبلیغات نخواهیم بود؛ اما این موضوع یکی از بحثهایی محسوب میشود که همیشه به‌نوعی در مورد سرویس واتساپ وجود داشته است. مسلما با توجه به مدلهای کسب‌وکار فیسبوک، این شرکت با هیچ نوع تبلیغاتی مخالفت نمیکند. البته نگرانی اصلی در این وضعیت، این است که فیسبوک با روشی متفاوت به مشکل تبلیغات در واتساپ رسیدگی کند. ظاهرا باید این مورد را به‌طور نسبی در نظر گرفت یا حداقل فیسبوک خود تصمیم گرفته است روشی برای کسب درآمد از واتساپ پیدا کند که درعین‌حال باعث ریزش کاربران این سرویس نشود. این شرکت قبلا راهحلی در این زمینه ارائهکرده است: اپلیکیشن واتساپ برای کسب‌وکارها که قبلا شاهد انتشار آن در کشور هند بودهایم. این سرویس یک اپلیکیشن مجزا است که به کسب‌وکارهای کوچک اجازه میدهد همیشه ارتباط خود را با مشتریانشان حفظ کنند. مشتریان برای ارتباط با شرکتها باید در سرویس یادشده ثبت نام کنند. جای امید است که تا به این لحظه شرکت فیسبوک هیچ نوع تبلیغات بنری آزاردهندهای در اپلیکیشن معمولی واتساپ نمایش نمیدهد.

Whatsapp

اشتراکگذاری دادهها بین فیسبوک و واتساپ در بلندمدت نقش مهمی دراین‌بین ایفا خواهد کرد و باید این نکته را هم مد نظر داشت که انتشار نسخهی مخصوص کسب‌وکارها، فعلا یک شروع آزمایشی بوده است. همچنین دور از انتظار نیست که سرویس کسب‌وکارها دیر یا زود به‌عنوان یک اپلیکیشن کاملا مجزا از اپلیکیشن اصلی واتساپ به کار خود ادامه دهد. واتساپ برای ارائهی خدمات به کاربرانش فقط شماره موبایل، نام و مخاطبان آنها را ثبت میکند؛ اما هرروز بر تعداد کاربرانی که برای فعال کردن تأیید هویت دومرحله‌ای و امنتر کردن حساب کاربری در فیسبوک، شماره موبایل خود را در اختیار این شبکهی اجتماعی قرار میدهند، افزوده میشود. همچنین در اپلیکیشن پیامرسان فیسبوک، به‌محض ورود به این سرویس، کاربر باید شمارهی موبایل خود را ثبت کند تا بتواند به سرویسهایی مثل اپ ارسال پیامهای متنی دسترسی یابد. در نظر داشته باشید که فیسبوک به‌سادگی میتواند این دادهها را با یکدیگر ترکیب و مخاطبان هر دو سرویس را با هم مرتبط کند و بدین ترتیب زمینهی ارائهی تبلیغاتی مناسب در واتساپ فراهم خواهد شد. بسیار شگفتآور خواهد بود اگر فیسبوک این ایدهرا در سر نداشته باشد.

انتقال داده‌های واتساپ بسیار نزدیک است

یک حقیقت دیگر در اینجا وجود دارد: واتساپ اطلاعات را نگهداری میکند. البته این دادهها روی سرورهای خود فیسبوک ذخیره نمیشوند؛ بلکه انجام این کار بر عهدهی کمپانی سافت لایر (یکی از شرکتهای زیرمجموعه‌ی کمپانی آیبیام) است. این مورد به خودی خود مشکل نیست؛ اما میتوان فرض کرد که شرکتی با این حجم زیاد داده، بخواهد اطلاعات را در زیر سقف خود نگهداری کند. البته امکان انتقال دادهها به سرورهای واتساپ وجود دارد؛ درست مثل کاری که فیسبوک قبلا در مورد سرویسهایی مثل اینستاگرام انجام داده است.

خریداری شدن واتساپ توسط فیسبوک به‌طور قابل توجهی توسط بسیاری از افراد مورد انتقاد قرار گرفت. فیسبوک در پاسخ به این اعتراضات به کاربران خود وعدههایی داد آنها را همچنان به ماندن در سرویسهایش مشتاق نگهدارد. امکان ماندن روی وعدههایی که فیسبوک داده بود، آن‌هم طی چندین سال متمادی، تقریبا غیر ممکن است. نکتهی جالب اینکه به نظر میرسد کاربران سرویس مورد بحث در کل شرایط فعلی را پذیرفتهاند. نویسندهی اندرویدپیت در این مورد میگوید: «در بین دوستان شخصی من، همکاری فیسبوک و واتساپ موضوع چندان بااهمیتی محسوب نمیشود؛ درحالی‌که این وضعیت باید مهم در نظر گرفته شود.»

حال باید دید سرانجام مذاکراتی که هماکنون در این شرکت در حال انجام است، چه خواهد شد و آیا فیسبوک در این زمینه به نتیجهی مشخصی خواهد رسید یا نه‌. برای شرکتی به بزرگی فیسبوک، پذیرفتن یک جریمهی نقدی ۱۰۰ میلیون دلاری، آسانتر از این است که این شرکت مجبور شود جلوی اشتراک دادههای سرویسهایش را بگیرد. درهرحال عدم جابهجایی اطلاعات میتواند در نهایت ضربهی شدیدی به مدل تجاری مد نظر این کمپانی وارد کند.

شما در مورد واتساپ چه نظری دارید؟ آیا خریداری شدن پیامرسان واتساپ توسط فیسبوک بر عملکرد شما در کار با این سرویس تأثیر داشته است؟ لطفا دیدگاه خود را در این زمینه با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.



لینک منبع

مطلب فیسبوک و واتساپ عهد خود به کاربران را شکستند در سایت مفیدستان.


لینک منبع و پست :فیسبوک و واتساپ عهد خود به کاربران را شکستند
http://mofidestan.ir/2017/08/22/%d9%81%db%8c%d8%b3%d8%a8%d9%88%da%a9-%d9%88-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d8%b9%d9%87%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%b4%da%a9/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 حذف خودکار کامنت‌های نامناسب در اینستاگرام

حذف خودکار کامنت‌های نامناسب در اینستاگرام

یکی از معضلاتی که در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام وجود دارد، انتشار کامنت‌های بی‌ادبانه از جانب برخی از کاربران است. این کامنت‌ها که معمولاً حاوی الفاظ نامناسب و توهین است، فضای اینستاگرام را آلوده کرده است.

از این رو اینستاگرام در به‌روزرسانی جدید خود به فکر چاره‌اندیشی برای حل این معضل افتاده است. به طوری که از این پس هر کاربر می‌تواند کامنت‌های منتشرشده در صفحه‌ی خود را فیلترگذاری کند. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار می‌پردازیم.

در این روش، اینستاگرام به طور خودکار کامنت‌هایی که حاوی کلمات رکیک است را مخفی می‌کند. لیست پیش‌فرض اینستاگرام شامل کلمات انگلیسی است. اما کاربر نیز می‌تواند کلمات دلخواه خود را به اپلیکیشن اضافه کند و این کلمات دلخواه می‌توانند کلماتی فارسی باشند.

در واقع کاری که شما باید بکنید این است که کلمات رکیک را اضافه کنید تا کامنت‌های حاوی این کلمات از دید شما و دیگر کاربرانی که کامنت‌های پست‌های شما را می‌خوانند پنهان شوند. دقت کنید در واقع این کامنت‌ها حذف نمی‌شوند بلکه مخفی می‌شوند. در نتیجه اگر روزی این کلمات را از لیست کلمات ممنوعه حذف کنید، کامنت‌های حاوی این کلمات مجدد نمایان می‌شوند. همچنین تنها کامنت‌های پست‌های منتشرشده توسط شما تحت تأثیر این فیلترگذاری قرار می‌گیرند.

برای ایجاد لیستی از کلمات ممنوعه، ابتدا اطمینان پیدا کنید اپلیکیشن Instagram شما به آخرین نسخه به‌روز شده است (این قابلیت از نسخه‌ی 9.3 به اپ اضافه شده است).

وارد صفحه‌ی پروفایل خود شده و سپس وارد صفحه‌ی Settings شوید (دکمه‌ی چرخ‌دنده را لمس کنید).

اکنون در محدوده‌ی Settings، گزینه‌ی Comments را لمس کنید.

 

فیلترگذاری کامنت های اینستاگرام, ترفندهای اینستاگرام

 

 

حالا برای فعال‌سازی لیست پیش‌فرض کلمات نامناسب، تیک گزینه‌ی Hide Inappropriate Comments را فعال کنید. اکنون در قسمت Custom Keywords، لیست واژگان را وارد نمایید. برای این کار عبارات را با کاراکتر ویرگول انگلیسی جدا کنید. سپس با فشردن Done تنظیمات را ذخیره نمایید.

فیلترگذاری کامنت های اینستاگرام, ترفندهای اینستاگرام

 

با این کار کامنت‌هایی که حاوی لیست عبارات واردشده توسط شما هستند، از دید عموم پنهان می‌شوند.

منبع:tarfandestan.com

 

The post حذف خودکار کامنت‌های نامناسب در اینستاگرام appeared first on جذاب.


لینک منبع و پست :حذف خودکار کامنت‌های نامناسب در اینستاگرام
http://www.jazzaab.net/%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%ae%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d8%b1-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%86%d8%aa%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%86%d8%a7%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3.html



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 نحوه ذخیره کردن پخش زنده اینستاگرام در گوشی

نحوه ذخیره کردن پخش زنده اینستاگرام در گوشی

ویدئوهای زنده اینستاگرام عمر کمی دارند، شما تنها زمانی به این ویدئوها دسترسی دارید که در حال پخش هستند و هنگامی که نمایش آنها متوقف شود هیچ راهی برای برگرداندن و دیدن دوباره آنها وجود ندارد. تاکنون اوضاع برای کسی که این ویدئو را پخش می کرد نیز به همین صورت بود و امکان دیدن دوباره ویدئو حتی برای این افراد نیز وجود نداشت. اما به تازگی اینستاگرام قابلیت ذخیره سازی این ویدئوهای زنده را نیز به اپلیکیشن خود اضافه کرده و به کاربر پخش کننده اجازه می دهد تا ویدئوی خود را ذخیره کند. برای اینکار ابتدا باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

اولین مرحله برای ذخیره این ویدئوها شروع پخش زنده است. انگشت خود را در صفحه اول اینستاگرام به سمت راست کشیده و از صفحه باز شده گزینه پخش زنده یا Live را انتخاب و شروع به ضبط ویدئو کنید.

تا هر زمان که تمایل دارید پخش زنده خود را ادامه داده و به کاربران اجازه دهید تا وارد ویدئو شوند، در این قسمت هم شما و هم سایر بینندگان قادر خواهید بود که نظرات خود را در هنگام پخش زنده ارسال کنید، این نظرات هیچ تاثیری در ویدئوی ذخیره شده نهایی ندارند. زمانی که پخش زنده را متوقف کنید اینستاگرام به شما اطلاع می دهد که چند نفر ویدئوی شما را تماشا کرده‌اند. امکان ذخیره ویدئو نیز در همین صفحه قرار داده شده، تنها کافیست که روی آیکون ذخیره یا Save در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید تا ویدئوی پخش زنده شما در گوشی ذخیره شود.

در این ویدئو تنها تصاویری که با دوربین گرفته شده ذخیره می شود و خبری از کامنت‌ها و نظرات شما یا بینندگان نیست.

 

اینستاگرام , اپلیکیشن اینستاگرام

دانلود live اینستاگرام

همچنین ویدئوی نهایی هیچ تفاوتی با فیلم‌های معمولی که با استفاده از اپلیکیشن‌های دوربین ثبت می‌شود ندارد و هیچ نشانی از اینستاگرام بر روی آن قرار نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است که این امکان ذخیره سازی تنها برای ویدئوهایی که خودتان پخش می‌کنید وجود دارد و امکان ذخیره کردن پخش زنده کاربران دیگر در دسترس نیست.

اینستاگرام ویدئوهایی که پخش زنده می‌کنید را در حافظه Cache خود ذخیره می‌کند و انتقال این ویدئوها به حافظه گوشی بدون اتلاف وقت انجام می‌گیرد. به همین دلیل در صورتی که در پایان پخش زنده ویدئو را ذخیره نکنید اینستاگرام حافظه خود را خالی کرده و امکان ذخیره سازی را مجددا ارائه نمی‌دهد.

شما می‌توانید ویدئوهای ذخیره شده را به آسانی در اینستاگرام آپلود کنید. این قابلیت جدید به کاربران کمک می‌کند تا ویدئوی خود را برای افرادی که پخش زنده آنها را از دست داده‌اند دوباره منتشر کنند. این ویدئو با فرمت Mp4 در گوشی ذخیره می‌شود و امکان آپلود و نمایش آن در فیسبوک، توئیتر و هر گوشی دیگری وجود دارد.

این ویژگی در دسترس تمامی کاربران اینستاگرام قرار گرفته است.

منبع:digiro.ir

 

The post نحوه ذخیره کردن پخش زنده اینستاگرام در گوشی appeared first on جذاب.


لینک منبع و پست :نحوه ذخیره کردن پخش زنده اینستاگرام در گوشی
http://www.jazzaab.net/%d9%86%d8%ad%d9%88%d9%87-%d8%b0%d8%ae%db%8c%d8%b1%d9%87-%d9%be%d8%ae%d8%b4-%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85.html



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :




درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :